Scurgerea timpului şi desfăşurarea evenimentelor (2)


În aceiaşi zi, după serviciul divin  de după masa fratele păstor Vasile Mich a convocat din nou comitetul, care de data aceasta a fost prezent în întregime, încă un frate participînd la întrunire. La această adunare păstorul Vasile Mich a enunţat condiţiile sale pentru ca să nu ceară intervenţia cumunităţii baptiste. Condiţiile sale au fost:

1. Florin Lucaci şi dr Alexandru Nădăban să nu mai predice.

2. Membrii din comitet care au votat împotriva moţiuni sale de dimineaţă, Florin Lucaci şi Alexandru Nădăban şi soţiile lor să îşi ceară iertare în faţa bisericii de la el, de la soţia lui, de la diacon şi de la soţia lui.

3. Grupul de rugăciune de luni seara ce funcţiona (de la fondare) în casa fratelui Mircea Belc (din care făcuseră parte pînă recent pastorul, soţia sa, diaconul şi soţia sa, celălat membru al comitetului – care a votat pentru ca Florin Lucaci şi Alexandru Nădăban să nu mai predice – şi soţia sa) să se mute în clădirea adunării baptiste.

4. Grupul format din Cristian Sim, Mircea Belc, Florin Lucaci, Alexandru Nădăban şi soţiile lor să nu se mai întîlnească niciodată.

Aceste condiţii nu au fost acceptate şi pastorul a cerut votarea intervenţiei comunităţii. S-a trecut la vot. Cu un vot de 4:3 moţiunea a fost respinsă. În ciuda acestui fapt el a cerut intervenţia comunităţii. Ca urmare a acestui fapt s-a convocat adunarea capilor de familie pentru luni seara la ora 7.

Ce credeţi că s-a întîmplat luni?

sursa imaginii:  http://lunapatrata.files.wordpress.com/2012/02/clepsidra.jpg

18 comentarii la “Scurgerea timpului şi desfăşurarea evenimentelor (2)

  1. Nu pricep, ce pericol reprezentaţi de fapt, şi pentru cine? Din ce văd aici pe blog, deocamdată nu păreţi un comando de străjeri infiltrat în rândurile amicului. E vorba doar de autoritatea teologică a pastorului, ameninţată de idei drăgăstos-inclusiviste, prea puţin legaliste şi raţionaliste? Oricum, nu ştiu ce soluţii există contra dictaturilor locale generalizate, poate doar eterna pendulare spre dictatura centralizată şi înapoi. O biserică vie poate, bănuiesc, învinge orice. Sunteţi aşa ceva, urmează surprize-surprize, sau lumea vrea linişte şi pace ca să-şi urmeze rutina-rugina-ruina?

      • Cu plăcere v-o las spre exploatare nemiloasă, am preluat-o şi eu de la un inginer care avea pereţii biroului şi masa de lucru tapetate cu bileţele de genul ăsta, cu idei pe care le voia tot timpul în faţa ochilor. Între cuvintele astea erau de fapt nişte săgeţi, fiind de fapt descris un proces de care omul dorea să se ferească. Toată viaţa a studiat sarea ca obiect geologic, lucru care duce la o inevitabilă şi apăsătoare rutină. Cred însă că şi în cazul diamantelor, microbilor şi al stelelor se poate întâmpla acelaşi fenomen – aceleaşi metode şi idei, de la o vârstă încolo, aceleaşi previzibile rezultate, aceleaşi mici surprize descrise deja în tratate uitate. În plus, sarea este corozivă – dar orice lucru, chiar şi piatra, se degradează dacă acceptă să se combine cu mediul înconjurător ostil, pierzându-şi esenţa iniţială. Cât despre ruină, ca şi rugina, avansează dinspre finisaje spre structura de rezistenţă – doar uneori invers, în ascuns, catastrofic şi fără veste. Culmea e că ar putea exista o rutină de întreţinere care să prevină sau să amâne ruina finală. Dar trece la metode, tehnici, algoritmi, măsuri de siguranţă, încumetare… Şi, fără imboldul ruinelor din jur, parcă n-ar mai avea atâta farmec să spui, chiar gândindu-te şi la tine însuţi: „Vino, Duhule Sfinte, şi reînnoieşte faţa Pământului!” .

      • … deja articolul este scris(comentariul tau)! Acum trebuie sa cer aprobarea si pentru ideile din comentariu … pentru a nu fi acuzat de plagiat. multumesc pentru comentariul acesta

      • Nu neapărat resimţim bucurie când ideile ne sunt împărtăşite de alţii, deşi pare ceva absolut normal, şi e păcat. Chestia cu dreptul de autor şi „cine zice primul” aplicată la idei de tot felul nu e bună deloc – când nu e vorba de bani, desigur – ne pune într-o falsă competiţie între solişti. În loc să fim mulţumiţi că am intrat în cor, ne visăm în club… Aşa că, pe cuvânt de fost pionier comandant de detaşament, nu te acuz de nimic chiar dacă iei ideile astea şi le amplifici insuportabil! Mulţumesc şi eu.

  2. În contextul încercărilor de clarificare teologică de pe Chibzuieli, am impresia că e nevoie şi de clarificări ecleziologice. Pentru că, dacă diversitatea teologică este esenţială în baptism şi lumea e de acord cu asta, atunci ar fi bine să fie definite limite ecleziologice şi mecanismele aferente de „îngrădire”. Cicirul ar putea fi un studiu de caz… Teoretic, dacă la Cicir apar la firul ierbii 5 direcţii teologice şi toate sunt acceptabile pentru baptiştii ideali de pretutindeni, atunci trebuie să existe nişte reguli clare care să permită buna lor convieţuire. La limită, de ce nu ar fi posibil ca în Cicir să fie 5 baptişti, şi toţi să poată deveni pastori fără să se calce pe bătături – eventual pot pleca fiecare în propria misiune, dar ar trebui să poată rămâne în comuniune, câtă vreme variabilitatea teologică rămâne între limitele baptiste.

    • exact! in ultima mea predica, cea inregistrata ca proba spre spinjurarea eretica am spus ca problemele provin in general din faptul ca unii vad dragostea lui dumnezeu si cauta sa o puna in practica si altii vad legea lui dumenezeu si vor sa o puna in practica. este aceiasi chestie vazuta din doua unghiuri diferite. si se poate conlucra. dupa aia pastorul s-a urcat la amvon si a demolat tot spunind ca nu este vorba de asa ceva ci este o problema de autoritate. si atunci am fost categorisiti ca suntem cei ce ameninta evanghelia. ma mindresc cu asta! cine au mai fost facuti asa?

      cu toate astea pastorul invitat ce a predicat penultima duminica si era citat ca exemplu de doctrina de catre pastor si diacon a predicat exact ce am predicat eu dar cu alte cuvinte. daca eu predicam in locul lui cei patru m-ar fi omorit cu pietre!

      ca sa-ti raspund la ultima intrebare, de ce suntem atit de multi acolo, pastorul a insistat sa ma mut, sa predic de doua ori pe saptamina, nu a fost initiativa mea. eu la asta nu prea am explicatii. el ar trebui sa le dea. poate intra totusi „in direct” pe blog.

      • alex, iartă-Mă că n-Am PRINS deja o idee aşa imporTAnTĂ de pe blogul tău, DAR tu eşti ORDINat? dacă nu, ce Tear ÎMPiedica? EuGen matei zice că nu prea ek-zISTă pastOrI fără Job

      • n-ai comis nimic. intrebarea e valida. e o kestie de mentalitate baptista. n-are rost sa iti ceri scuze. nu cred ca trebuie blamat cineva pt asta dar lipsa de obiectivitate doare. din fericire eu am studiat scriptura si am avut raspunsurile valide.

        am luat o decizie buna si pot sta drept. imi pare rau de rautatea si ingustimea de minte a unor frati si surori. kestia cu tandura si birna e valabila aici.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s