Mersul la biserică și slobozirea robilor de razboi


sursa: https://marshill.com/media/luke/jesus-heals-a-demonized-boy/what-it-means-that-jesus-set-the-captives-free

Nu știu dacă mai e cazul să spun că n-am mai fost de mult la biserică. Am motivele mele. Acum ajung acolo foarte rar. Nici măcar de Paște sau Crăciun. Mai mult la nunți și botezuri. Deci la practică, nu la teorie. Am fost incitat să scriu pe tema asta de o întrebare pusă de un prieten a unui prieten de pe Facebook, ce-l tachina pe cel de mai sus cu hei cutare, da tu nu te duci la o biserică în care pastorul e… Și ce mi-am zis? Hai să dau cu pixul.

Eram întrebat la ce biserică merg. Nu mai mergeam, așa că ziceam că sunt într-un an sabatic. Nimeni n-a văzut sabat de biserică, dar nimeni nu l-a contestat. E prea sfînt probabil. Și mai întorceam și eu întrebarea: da tu la care mergi? Invariabil (de fapt cred că mint!) mi se răspundea cu cauza pentru care omul sau oama mergea la cutare sau cutare biserică: pentru copil. Lăudabil. Foarte!

Ne pasă de copil, ne pasă de viitor. Dar poate ar trebui să ne punem întrebarea: viitorul sună bine? Techniclly m-aș mira! (+!!) Cum să mergi la o biserică care nu-ți convine doar pentru copilul care e prea mic și fără discernămînt? El știe ce ști tu despre biserica aia? Bănuiesc că nu. Apoi dacă nu-ți place biserica (din cine știe ce motive), nu-i dai lui și altora o demonstrativă lecție de fariseism de cea mai bună calitate? În fine…

Dar ceea ce mă îngrijorează este faptul mergem la biserică ca să ascultăm predici. La biserica aia pastorul are hang. La aialaltă are academia-n degetul mic. Ne ocupăm timpul cu auziri ale credinței fabricate pe tastatura laptopului, cu căutări pe Internet și consultări de dicționare. Auzim texte finisate, ce dau bine și sună a clopoțel cristalin. Auzul, memoria și implicit eul ne sunt mîngîiate. Singurul pericol este să adormim în fotoliul capitonat al bisericii alese cu atîta grijă. Și să nu fim deranjați de repetirea subiectelor. Am ajuns spectatori într-o biserică ciudată: una captivă vorbelor.

Rezultatul? Suntem prizonierii unui creștinism limitat la nivelul intelectului. Un creștinism vorbit. Teoretic. Mult prea teoretic. Și ca urmare ineficient. Fără impact. Fără nerv. Doar cu interese. Personale sau de grup. Ca să mă exprim mai demodat, un creștinism de partid. Cu ordinea lui, cu oamenii lui, cu obiceiurile lui. Nici măcar cu tradițiile lui.

Asta după 2 x 1000 de ani de la predicile lui Isus. De două ori termenul la care a fost condamnat fiara în Apocalipsă.

Prefer să nu merg la biserică. Cine vrea o biserică care să slobozească prinșii unui prezent incert, demoralizant, pesimist și hedonist? La o astfel de biserică aș merge!

 

11 comments on “Mersul la biserică și slobozirea robilor de razboi

  1. La biserica esti tot timpul vrei nu vrei. Vrei sa spui ca nu te mai deplasezi pana la o locatie anume unde se intalneste un grup de oameni care par sa aiba acelasi sistem de valori.

  2. In ambele cazuri daca te arati nemultumit de starea de fapt raspunsul e acelasi: da, dar pe cine/ce propui sa punem in loc? Intrebarea e retorica evident. Probabil asteptarile sunt gresite si de la unii si de la altii. Daca sunt onest cu mine stiu ca nu pot fi credincios unei organizatii ci unor oameni, incepand si terminand cu mine insumi. Biserica mea este aproapele meu care poate fi la adresa fizica a unei grupari religioase locale la fel de bine ca si in autobuz pe scaunul de alaturi duhnind a rachiu. Cat de…aproape, e in functie de maturitatea mea.

  3. Biserica a ajuns un mijloc de promovare si sponsorizare pentru “lideri” dupa sistemul din partidele politice ,insa sistemul este mai complex fiindca liderii religiosi au un termen cu multul mai mare pentru conducere si dupa 4 ani,ori 8 ani inca mai are pretentie la scaunul lui Moise fara sa doreasca sa-l cedeze la altii cu respect si evlavie .Nu-si declara veniturile si aconturile bancare si nici la sfirsit de luna nu expun raportul financiar membrilor .Deci azi Biserica a ajuns o institutie prin care se expun programe care atrag tot mai multi membrii sa se poata satisface prin bugetul format confortul si asa zisa binecuvintare a pastorilor foarte bine platiti ,alaturi de alte beneficii culese din alte surse mai nou numite “nonprofit org….”
    Deci “slobozirea robilor ” nu se poate realiza si nici implini inca atita timp cat structura doctrinara este bine implementata si expusa …..
    Asa a fost si pe timpul Domnului Isus cand “Sinedriul” a avut putere asupra Templului si Sinagogii ….Istoria se repeta …,insa azi este situatia foarte complexa .De ce?Azi cei cu doctorate in teologie sint bine instruiti si pshiologic ,teologic si chiar in putere de contabilitate pentru interesele financiare care nu la toti sint usor de accesat si cunoscute ….Sa nu uitam ca si in vechime preotii au ajuns la aceste fapte si Tatal Ceresc prin proorocul Ezechiel a expus astfel mesajul:”…2. “Fiul omului, proroceste impotriva pastorilor sufletesti ai lui Israel! Proroceste si spune-le lor, pastorilor: “Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: “Vai de pastorii lui Israel, care se pasc pe ei insisi! Nu trebuie pastorii sa pasca turma?
    3. Voi mancati grasimea, va imbracati cu lana, taiati ce e gras, dar nu pasteti oile.
    4. Nu intariti pe cele slabe, nu vindecati pe cea bolnava, nu legati pe cea ranita; n-aduceti inapoi pe cea ratacita, nu cautati pe cea pierduta, ci le stapaniti cu asuprire si cu asprime!
    5. Astfel ele s-au risipit pentru ca n-aveau pastor; au ajuns prada tuturor fiarelor campului si s-au risipit.
    6. Turma Mea rataceste pe toti muntii si pe toate dealurile inalte; oile Mele sunt risipite pe toata fata tarii si nimeni nu ingrijeste de ele, nici nu le cauta!
    7. De aceea, pastorilor, ascultati cuvantul Domnului!
    8. Pe viata Mea, zice Domnul Dumnezeu, pentru ca oile Mele au ajuns de jaf si sunt prada tuturor fiarelor campului, din lipsa de pastor, pentru ca pastorii Mei n-au nicio grija de oile Mele, ci se pasteau numai pe ei insisi, si nu pasteau oile Mele,
    9. de aceea, pastorilor, ascultati Cuvantul Domnului!
    10. Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: Iata, am necaz pe pastori! Imi voi lua inapoi oile din mainile lor, nu-i voi mai lasa sa-Mi pasca oile, si nu se vor mai paste nici pe ei insisi; caci Imi voi izbavi oile din gura lor, si nu le vor mai sluji ca hrana!”
    11. Caci asa vorbeste Domnul Dumnezeu: “Iata, Ma voi ingriji Eu insumi de oile Mele si le voi cerceta!
    12. Cum isi cerceteaza un pastor turma cand este in mijlocul oilor sale imprastiate, asa Imi voi cerceta Eu oile si le voi strange din toate locurile pe unde au fost risipite in ziua plina de nori si negura….”
    Asadar sa meditam si sa stim pentru cine si cu ce scop in viata ne sacrificam ….

  4. Dintr-o Evanghelie Apocrifa :

    ,,Ridica o piatra si ma vei gasi , spinteca un lemn si eu voi fi acolo …”

    Biserica lui Hristos ? Hmmm … Superioritate sufletului in umilinta , in spalarea picioarelor celor dragi pentru a avea parte de Tine … Nu se prea gaseste asa ceva in biserica crestina contemporana … Probabil nu e Biserica lui Hristos …!!?

Leave a Reply

