Zece rectori mititei…


sursa:http://library.sdsu.edu/scua/new-notable/propaganda-childrens

Mare tam-tam s-a făcut cu destituirea rectorului de la ITP. Dacă mai rămînea încă puțin s-ar fi găsit binevoitori să-i socotească numele și să-l transforme în 666. Mi se pare interesant că într-o biserică ce se laudă cu descoperiri ale Duhului Sfînt și prorocii veritabile n-a existat nici una referitoare la acest rector. Din nou mari semne de întrebare.  Prorocii au fost prea ocupați cu unele chestii mai importante, ori s-au pus de-a curmezișul alții pe planul Domnului. Sau nici una, nici alta și atunci mă întreb ce n-ar trebui să mă întreb, dar tare mă bate gîndul.

În urmă cu ceva timp a fost mare veselie că s-a schimbat rectorul. Ce bun era cînd a fost ales! Acum iar mare veselie că din nou s-a schimbat rectorul. Ce bun este! Nu dezvălui nici un secret, nu e nici o prorocie, dar prevăd că iar se va schimba rectorul și se va constata că următorul este iar bun. Simptomatic, ce mai! Îmi aduce aminte de un banc bun de pe vremea lui Ceaușescu.

L-au luat pe Cutărică să-l facă membru de partid. I-au cerut o caracterizare de la sindicat. Sindicatul l-a lăudat cît e de bun, de moral, de harnic, de dedicat, de loial. L-au făcut membru. După un timp l-au dat afară și au spus că e rău, imoral, nededicat, neloial. Ăia de la sindicat au zis că nu vor să-l ia înapoi. Uite cum vi l-am dat și uite ce-ați făcut din el!

Cu toții știm că rectoratul este o funcție ne-academică. Și mai știm că dincolo de spiritualitate sau lipsa ei, funcția în sine incumbă o mare putere. Este un singur rector penticostal în țara asta. E clar că funcția nu poate fi ocupată de oricine. Și mai e clar că funcția, ocupantul ei și deci alegerea sa, este manipulată.

Aș spune că cine poate impune rectorul. Adevărul e mai sec: cine are puterea impune rectorul. Pentru că e vorba de interese. Chestia cu lucrarea Domnului, slava Domnului, binele bisericii, nu ține. Pentru că rectorul nu este ales de neutrii. Sau de sora Sanda și fratele Mitru. Alegerea lui n-are nimic de-a face cu democrația sau cu spiritualitatea. Are de-a face cu o clică sau alta. Cu cine este la putere sau cu cine dă lovitura.

Din această cauză, rectorul este un tip puternic, în culmea carierei sale sau este un tip slab, obedient și evident tînăr. Alegeți dumneavoastră pe care-l preferă clica. Chestia cu alegerea Duhului nu mă prea convinge. Dat fiind mediul, absența prorociilor ar fi una din cauze…

Și acum o să-mi sară-n cap toți cei ce cred în ceea ce cred și eu, mai puțin chestiile astea ce le-am scris mai sus. Nu se poate! ITP-ul va prospera! Va fi bastionul luptei împotriva (citez un friend de pe Facebook) crislamiștilor și liberalilor (Chiar credeți că ăstora le pasă de ITP? Să fim serioși!)! Va fi vîrful de lance al Bisericii Penticostale! Va fi…

Să dea Domnul să fie! Dar eu unul sunt mai reținut. În primul rînd ITP-ul n-a fost și nu va fi sursa vreunei treziri spirituale. Din motive lesne de înțeles. Uitați-vă cine sunt cei ce conduc, și cum conduc, cultul penticostal. Simptomatic din nou.

Știind că este atent supravegheat, nou rector va face echilibristică. Va dori să-și păstreze funcția? Va avea coloană vertebrală? Va accepta compromisuri? Cît se va lăsa manipulat? În ce direcție?

Nu mă înțelegeți greșit: n-am nimic cu vreun rector, mai nou sau mai vechi. Dar între ce vor masele și ce vor capetele luminate (oare?) de sus, este o mare diferență. Și în cele din urmă, tot nu poți să împaci pe toată lumea.

Internetul suportă multe. Acum negrii ce se numesc afro-americani vor să fie respectați și piesa Agathei Christie Zece negrii mititei este caracterizată ca o bătaie de joc la adresa lor. Cuvintele cîntecului au fost schimbate. Negrii au devenit indieni. Parcă n-ar fi același lucru! Piesa nu se mai joacă. Eventual cu Zece albi mititei. Sau în cazul de față zece rectori mititei. Ce vreau să zic: rectorii se vor schimba. Vor ,,muri” ca în cîntecel sau în piesă. Indiferent cine sunt ei sau ce va zice unu sau altul.

Ciocu mic și joc de glezne!

13 comments on “Zece rectori mititei…

  1. In afara de tratarea superflua si sarcastica a intelegerii penticostale a darului proorociei, sant de parere ca ati pus punctul pe i. E o chestie si asta, sa vezi viitorul fara a fi prooroc! 😃

    • mă refeream la lipsa prorociei, nu la înțelegerea penticostală a darului. darul ăsta, ca și celelalte nu este monopolul penticostalilor. este monopolul lui dumnezeu ce-l dă cui vrea. chiar și necredincioșilor. sau animalelor. dacă vrea.

  2. Cine stie, poate or fi fost proorocii, dar au fost ignorate. Sau manipulate. (mai bine nu scriu asta, sa nu ma transfer in tinta de tras cu arcul, sau cu piatra…).

  3. Cunoaște-ți cazul acesta îndeaproape de știți ca alegerea nu are nimic de-a face cu spiritualitatea ci doar cu manipularea si clica? Aveți dovezi pentru afirmatiile de mai sus sau sunt doar simple presupuneri?

    • da, am. viața e nedreaptă, nu? și răul proliferează.
      afirmațiile de mai sus nu sunt simple presupuneri.

      sau

      nu. ghicesc în cafea. m-am născut ieri. cultul este condus de cei mai buni creștini.

      alegeți care răspuns vă convine.

      pun și eu o întrebare însă: sunteți naiv sau mi se pare mie?

  4. Cam peste tot e la fel … Nu stiu ce se intampla in Biserica Catolica de ultimii trei care au iesit au fost ,,indezirabili ” , ,,necanonici” din punct de vedere al mentalitatii colective ? E un mister pentru mine , imi cam da batai de cap aceasta intrebare , ceva nu se potriveste cu ,,tiparul” cu care sunt obisnuit …

Leave a Reply

