Jeg și limite


sursa:https://darrellcreswell.wordpress.com/2013/01/03/best-of-2012-inspirational-favorite-bible-verses-in-pictures/

Mă tot bătea gîndul de cîteva zile să scriu ceva. Nu s-a prea cristalizat. Mă gîndeam la un titlu de genul Kilograme de jeg. Suna cam nasol. Apoi mi-a venit în minte Limite. Pînă la urmă încerc o combinație.

Orice sistem are limite. În orice domeniu. Numai Dumnezeu nu are limite. Așa că oricît de bun ar fi un sistem, are neajunsuri, este depășit în unele cazuri. Sau nu este bun de nimic dacă-și depășește competența. De exemplu un tanc este bun să spargă apărarea unei armate sau este bun în apărare. Dar nu este bun la pescuit. Nici măcar oceanic. Pe de altă parte un trauler oceanic face treaba asta bine, dar nu poate să spargă apărarea unei armate, nici să croșeteze. Nici măcar fețe de masă.

Și acum jegul. Jegul e jeg. Aidoma sării, jegul nu se transformă. Apa și săpunul îi vin de hac, dar nu-l fac mai bun. Persoana are în schimb șanse să devină mai bună dacă scapă de jeg.

Am citit acum cîteva zile un post de pe un blog. Prima dată pe acolo. Și am citit și comentariile. Foarte insinuante. De-a dreptul jegoase. Foarte jegoase. Nimic neobișnuit, nu? Dar comentariile jegoase veneau din partea unor mari, vajnici și neprihăniți apărători ai creștinismului. Și dușmani ai celorlalte religii. Normal.

M-am întrebat cum s-a făcut Pavel grec cu grecii. Dar nu asta contează. Contează că oamenii ăștia fac parte dintr-un sistem ce se vrea ideal, perfect și de dorit. Personal mă bucur că nu mai fac parte din el. Am plecat cu metehnele mele și i-am lăsat să fie, vorba americanilor, mai perfecți. Întrebarea mea este cine să vrea din celelalte religii să treacă la ei. Pentru ce? Ca să scape de jeg?

Comentariile lor nu se refereau la celelalte religii pe care le urăsc, ci la un alt creștin ce nu e ca ei. Sau la mine ce nu sunt ca ei. Sau la tine ce nu ești ca ei.

Și în contextul ăsta aproape nimeni nu mai pomenește de judecata lui Dumnezeu peste ai săi, ci doar de Apocalipsa și judecata celorlalți. Despre răzbunare sfîntă.

N-ar fi cazul să ne mai trezim? Să ne depășim limitele către Dumnezeu ce este singurul ce ne poate scăpa de jeg. Sau păcat. Cum vreți să-i spuneți.

Leave a Reply

