Din ciclu un ascultător întreabă: E păcat să trișezi?


Mie-mi place să trișez.

În primul rînd la șah. No nu „Cum îi aia”!!! Îmi place să trișez computerul cînd joc Chess Titans. Îl las pe el să deschidă că altfel e plictisitor. Îmi ia regina și eu zbang, dau undo! Îmi ia ceva ce și Tănase Scatiu ar fi văzut, îi dau undo. Și-l bat cu cele mai nevăzute mișcări de-mi fac cite 4-5 regine. Mai ia și el cîte-o remiză din cînd în cînd…

Așa că nu-i păcat să trișezi. Că nu-i om. Nici Dumnezeu. Nici măcar înger, cu toate că n-are suflet. Ba dimpotrivă, e rău de tot. Dacă nu-s atent mă bate de mă stinge. Îmi dă mat, eu dau din nou undo și apoi închid fără să salvez și fără resign. Doar exit fără păcat și remușcări. Sunt un trișor nesimțit!

Sunt cîte unii ce-au încetățenit o zicală: Cînd Dumnezeu închide-o ușă, deschide alta. Da ce-i Dumnezeu, portar? Responsabil cu ușile? De unde-au scos-o asta? Din Iată eu stau la ușă și bat? Miram-aș! Acolo zice că dacă deschide cineva! Am fost și eu cineva-ul ăla.

Mie mi se pare că asta cu deschisul ușii cînd se-nchide alta e tot o ispitire a lui Dumnezeu. Ce e ispitirea lui Dumnezeu? Păi e ceva de genul Doamne, dacă mîine pic examenu ăla, să cîștig la loto un milion! Sau dacă nu am reușit să fiu prefect, să mă ia Iohannis consilier!

Adică vrem să-l trișăm pe Dumnezeu. Sau vrem să-l facem responsabil ca nouă să nu ni se întîmple, nu ceva rău, ci ceva defavorabil. Puf! Un fel de evanghelie a prosperității mascată. Mai umilă. Să aleagă el care e binele cel mai bun pentru mine! Ca nu cumva să greșesc. Ca nu cumva să mă situez în afara providenței lui.

Și el parcă spune: Îți dau eu ție Provident! Să vezi acolo dobînzi!

Deci nu e vorba de a alege între două rele, adică numita devils cios, ci e gad ciois! Mă întorc cu fața la zidul plîngerii personale, mă bîțîi ca un copil neglijat în pătuțul meu de om matur în vreme ce behăi rugăciunea creștinului retardat: Doamne, deschide tu o altă ușă spre lauda numelui tău! (Și beneficiul meu!!!)

Marș în Purgatoriu! Trișezi!!!

De ce-o fi pariat Dumnezeu pe Iov? De ce a pariat Dumnezeu pe Isus? Pe Petru? Pe mine?

Doamne, ce-mi place să trișez computerul!

Deci nu e păcat să trișezi. Dar numai computerul. Nu se ține-n seamă păcatul, ca-n vremea cînd nu era Lege.

Ei, ce spune Oradea? Cursul de ietică? Fariseul de serviciu ce zice?

Leave a Reply

