Aruncatu cu privirea și datu cu părerea… noi sporturi olimpice


Acum cîteva zile mustea pă net cum că jocurile electronice ar putea deveni sporturi olimpice. Mă imaginam deja cîștigînd pentru România o medalie, două. Dacă nu eu personal, cel puțin vajnicii mei copii apăsători de butoane electronice sau tauci scrine. Cîtă emoție la intonarea imnului național! Îmi trecuse pînă și febra musculară de la ultima confruntare din finala cu reprezentantul insulelor Pago-Pago. Acasă la aeroport mă întîmpină o mulțime entuziastă ce scanda:

I-am rupt, i-am distrus, bambilicii i-am impus!!!

Pentru că trebuie să mărturisec că jocul electronic la care am devenit campion olimpic a fost bambilici. Electronic evident. La ăla normal eram campion în liceu cînd stăteam în prima bancă și orice monedă de 25 de bani era exploatată pînă la intrarea profului în clasă. După aia ne exploata el. Mai ales dacă ne prindea în exercițiul funcțiunii…

Ca urmare, aș vrea să propun Comitetului Olimpic Internațional înscrierea unui nou sport pe lista următoarei olimpiade: aruncatul cu privirea.

E șic. E de mase. E ieftin. E benefic. E antrenant. E ușor. E molipsitor. E educativ. E etc.

Pentru că toți putem să ne aruncăm cu privirea peste tot în lume. De fapt acest sport a fost precedat de celebra călătorire cu degetul pe hartă din vremurile de tristă amintire. Mai țineți minte?

Last, bat not list (nici măcar franț list…) aș mai cere aceluiași comitet și întabularea în lista sporturilor olimpice a datului cu părerea. Cu o motivație asemănătoare:

Nu contează că nu știi, îți dai și tu cu părerea. Nu contează că n-ai citit, îți dai și tu cu părerea. Nu contează că habar n-ai despre ce se discută, îți dai cu părerea despre cum își dau alții cu părerea despre orice. Nu trebuie să fii inteligent, trebuie doar să spui ce crezi, ce-ți trece prin minte. Nu trebuie să gîndești, trebuie să te bage-n seamă cineva. Nu trebuie să fii treaz ca să practici sportul ăsta: poți fii amețit, adormit, aiurit sau prost de-a binelea. Contează că participi, nu că ieși pe primul loc.

Și aici mă gîndesc la cîțiva sportivi de performanță din nația noastră care ne-ar putea reprezenta cu succes. Ce succes, am zis succes? Am greșit! O să suip ză flor cu ceilalți concurenți. O să fim frunte, nu coadă. O să se rescrie Ghinis Buc!!!

Deci, din echipa noastră vor face parte (printre alții): V. V. Ponta (actual prim-ministru, președinte PSD), Ionescu Cristian (actual pastor Chicago), C.T.P. (actual președintele Clubului Român de Presă), C.V.T. (actual tribun lătrător prin televiziuni deșertificate), Mister Goagăl (semi-analfabet actual fost membru PSD cu influență, primar dă sector).

Pe cine mai propuneți? Nu așteptați un nou atentat. Nici un nou scandal. Nici încă o schimbare a Legii Educației. Nici schimbarea rectorului la ITP. Nici schimbarea președintelui cultului penticostal. Nici etc.

Acum ori niciodată! Să fim români, așa cum neam obișnuit! Atenție se intonează imnul: Pe-al nostru steag e scris uimire!

Leave a Reply

