Federica Bosco, 101 rețete Cum să îl găsești pe Făt-Frumos (fără să săruți vreun broscoi)


N-am privit cu ochi buni cartea: părea prea directă. Prea etichetandă. Prea feministă. Că eu sunt așa, mai moderat. Doar mă știți…

De ce să nu săruți și un broscoi? Are cineva ceva împotrivă dacă porecla mea este Broscoi? Păi atunci?

Mi se părea că cere un act de credință. O adevărată aventură. O stăpînire de sine. Și de broscoi, că poate crede că vrea să-l înghită femeia… Și vorba aia: nimeni nu uită primul sărut. Ai min primul kis adevărat, nu d-alea eă kising! Sau de grădiniță, de tanti sau de mamă ce frumos-i plodu ista!

N-am știut! Mărturisesc! Cu mîna pe inimă, ficat și splină! Na, că p-asta din urmă n-o mai am… da nu contează. Ideea și intenția contează. I & I.

Deci, tipa-i bună. Din scoarță-n scoarță. Am fost eu mai scorțos cu citirea, dar nu era cum am crezut. Bașca la fiecare capitol bagă un mic sfat pentru ea și unul pentru broscoi.

Deci, fetelor, ca să ajungeți la fericire, chiar și la aia temporară, nu vă sufocați broscoiul cu sărutări de diferite tipuri, lungimi și mărimi. Spuneți un NU hotărît sărutării broscoiului. Trăim în secolul XXI nu XXL. Broscoii nu se mai transformă pentru că evoluția e o mare minciună. Chiar și transformarea din basm a fost o mutație nenorocită și întîmplătoare. Hazardată aș putea zice. După aia nu s-a mai consemnat nimic asemănător. Toți urmașii au fost bipezi.

Și deci, cumpărați cartea. Dar și citiți-o!!! Și dacă o citiți, aplicați-o! Nu vă mai tot ambiționați să-l schimbați pe broscoi cu puterea voastră. Sau cu cea a vrăjitoarei ce scoate argintu viu și bijuteriile de pe naive. Săriți etapa dezamăgirii crunte. Lăsați-l pe broscoi să fiarbă în apa ce-și ridică temperatura cu un grad pe minut de nu se prinde. Voi căutați-l pe Făt-Frumos.

De ce? Pentru că broscoiul se uită după alta, are încă numărul ei în agenda telefonului, încă o ascultă pe mama, nu vrea să-și ia un job, nu se spală decît cînd îl prinde ploaia pe baltă, își face concediul cu alta în timp ce tu crezi că suferă mușcături de țînțari pe mai știu eu ce baltă, se îmbată ca un broscoi și te bate ca pe-o rîmă, își aduce prietenii să doarmă peste noapte 7/7, folosește prea multe reviste ilustrate în timp de-și petrece suspect de mult timp în baie și se uită cu ochi broscăiești la fiica ta de numai 12 ani. Ai la dispoziție 101 rețete, așa că ai de unde alege.

De ce să-l pupi? Așa-i întărești doar comportamentul indezirabil. Ia-l de guler (găsești tu unde-i gulerul la broscoi) și fă-i vînt în baltă. Acolo unde-i e locul. Că are balta broaște. Tu nu ești o broască! Kapito?

Mă duc joi la biblio. Mai iau o carte de Frederica asta. Știe ea ce știe, că nu degeaba o cheamă Bosco…

Leave a Reply

