Nu, Dan Bittman, îngerii n-au draci!


Închide ochii, vreau să pătrunzi adânc în mintea mea
Să mă-nţelegi cum pot iubi aşa,
Să mă-nţelegi cum pot iubi aşa.
Şi nu te opri, nu te opri, doar tu eşti tot ce am
Să ascultăm cum ploaia bate-n geam,
Cu stropi mărunţi de diamant.

Se lasă umbre peste ape reci
Să nu mai pleci,
Te rog să nu mai pleci

Şi îngerii au demonii lor
Pe ai mei tu îi controlezi
Şi îngerii au demonii lor
Pe ai mei tu îi linişteşti

Închide ochii şi sufletu’ mi-aşează undeva
Cât mai aproape de inima ta,
Să înţelegi cum pot iubi aşa.
Şi nu mă iubi, nu mă iubi decât de vei afla
Ce se întâmplă acum în viaţa mea,
Să înţelegi că tu eşti liniştea.

Se lasă umbre peste ape reci
Să nu mai pleci,
Te rog să nu mai pleci

Probabil că n-are sens să dezbatem un text atît de inept ca acesta. Arie și-a pus erezia pe muzică, așa că Dan Bittman n-a inventat nimic nou. Scopul este diferit. Arie spunea că este persecutat pentru că pretindea existența unui timp cînd El n-a fost. Bittman pretinde doar că ar avea draci și că este înger. Mai multe contradicții de fapt.
Prima, și cea mai puțin importantă este că Dan Bittman se aseamănă cu un înger. Ne îndoim cu toții. Mai degrabă Dan Bitmann ar putea suferi de vreo tulburare de personalitate. Cine știe, s-ar putea să ne înșelăm totuși și Dan Bittman să fie înger. Unul căzut. Atunci ar putea avea (alți) draci. Sub comandă.
A doua contradicție se referă la îngeri și demoni. Un înger, adică unul din îngerii care nu au căzut, nu poate avea demoni sau draci. Doar în custodie. Îngerii nu sunt dotați cu alți îngeri. Nu există formula Înger la patrat este egal cu Înger X Înger sau Înger X Demon.
Iar îngerii nu se enervează, adică n-au (mai popular spus) draci.
Cu toate acestea poetul pretinde că are o stare negativă sugerînd că este ceva normal, nu de neconceput, avînd în vedere că și îngerii își au demonii lor, adică nu se pot controla. Dan Bittman mai sugerează că doar iubita îl poate calma. Bănuim cum.
Dar ne mai punem întrebarea: este Dan Bittman violent? Cînd? Unde? Cum? Oricum nu contează atîta timp cît o iubește. Să sperăm că în final ea va scăpa și de el și de demonii lui. Chiar dacă el se dovedește un înger și ne spune că ea îi controlează demonii. Să nu cumva să le controleze doar biletele…
Șantajul refrenului descifrează o posibilă amenințare cu sinuciderea în cazul în care Dan Bittman este părăsit. Diamante ca recompensă cînd ploaia bate-n geam sună patetic. Sau pun capacul la o simplă erezie!
Nu, îngerii n-au demoni. Dan Bittman, lasă-ți dracii, refă versurile.
Leave a Reply

