Îmbuibarea și grăsimea


Să scrii sau să vorbești despre subiectul ăsta e ca și cum ai scrie sau vorbi despre sinucidere. Sau e sinucidere. Încă nu m-am decis. Îți ataci prietenii, rudele și pisica, în caz că e mai dodoleață. Sau Vasi, ocupantul cotețului nr 1 ce va fi sacrificat în luna a 12-a.

În VT grăsimea este văzută ca ceva bun. Nu știau ei ce înseamnă colesterol pe vremea aia… Evident că grăsimea venea în urma îmbuibării, ce era criticată. În NT nu se mai face atîta caz, dar se marșează pe moderație prin absența îmbuibării probabil.

Ieri a apărut o știre cu doi miri din Turcia, musulmani, ce în locul ospățului de la nuntă au servit cu mîna lor 4000 de refugiați din Siria. Și dacă nu erau 4000 ideea e colosală. Am văzut ce risipă se face la nunțile noastre și așa este cam la toate nunțile din zonele afluente.

Pe de altă parte, tot partea mai slabă, mulți se întreabă de ce clericii sunt mai rotunjori (ei zic că au prestanță…): Dar toată lumea știe cum: un botez, o logodnă, o nuntă, un parastas, o înmormîntare, două și iacă ținuturile adipoase pun stăpînire pe ei. Și pe noi că doar n-o să postim la evenimente din astea de alimentație publică și gătite ca la mama-acasă.

Simt nevoia unei autocritici. În 2008 contemplînd deschiderea abdominală la operația de splenectomie, am observat ceva ciudat, galben și subțire. l-am întrebat pe chirurg ce o fi aia. Nu mi-a venit să cred cînd a spus că e grăsime. La mine?

Ei, da, toată lumea are, chiar și ăștia ca mine. Baiul nu era atunci, ci acum, cînd am pus cam 7-8 kile și am un vizibil țesut adipos pe burtă și prin alte locuri mai invizibile. N-am scuze, nu fac mișcare, mănînc prea mult, dar nu mai am prea mulți pantaloni disponibili. Nici cămăși. Doar mănuși și căciulițe.

Da, chiar așa, am ajuns să cheltuim bani pe mîncare, apoi pe pilule de slăbit, pe sală, echipamente sportive și pe chirurgie. Pariez că asta nu se întîmpla în deșert cu mana. Dar ce spun eu, VT nu este normativ pentru creștini, numai pentru evrei.

Mă uit cîteodată la documentare americane. Doamne ce mari sunt oamenii ăia! Parcă sunt de pe altă planetă! Planeta America. Contra-partidă cu Planeta Moldova: Aviem di tătie, intraț și cumpăraț!

Și avem emisiuni la teve cu papa. Ba magazine cu papa. Ba concursuri cu papa. Ba recorduri cu papa. Ba aruncăm la gunoi papa. Facem papa pentru mîțe și cîne.

Facem papa și o păpăm. Să nu se strice. Să nu rămînă. Să nu se arunce. Să nu dăm la alții.

Și așa au ajuns locurile în avioane să nu mai încapă oameni normali (sic!), mașinile sunt tot mai mari, ne uităm la emisiuni cu eroi supraponderali ce slăbesc și cu toate că n-au ajuns la greutatea normală sunt ovaționați ca Ceaușescu la al XII-lea congres.

E mare sacrificiu să slăbești. Să nu mănînci. Să ții post. Post, nu cură de slăbire. Un prieten american era să cadă pe jos cînd a auzit de post. El făcea gioghing.

Dar papa + îmbuibare= grăsime nu e bine.

De aia apar tot felul de soluții. Paleative. Să mîncăm așa. Ba invers. Aia-i rea. Ba nu! Cealaltă-i rea. Nu se amestecă aia cu cealaltă. Și nu mai ști ce să mănînci și cînd. Așa ajungi să mănînci în fața televizorului. Zicea un coleg că nici n-a știut cum a mîncat aseară trei farfurii de fasole și tot striga la consoartă să-i pună de mîncare în vreme ce naționala de fotbal a Ungariei pierdea la Budapesta… Ce vremuri!!!

Eu mîncam orice, oricînd, oricum. Nu mă îngrășam. Dar între timp am mai crescut…

Gata cu teoria, trebuie să trecem la practică. Că de atîta teorie mi s-a făcut foame.

La frigider adunarea!

2 comments on “Îmbuibarea și grăsimea

  1. ti-as da laic dar imi e ca te invat la rele, adica la frigider.
    eu nu reusesc sa tin post, nici cure, da’ nu ma ingras de stressss.
    nici asa nu e bine.
    mno.

Leave a Reply

